grekiska köttfärsbiffar och svampsås

Jag improviserade mestadels men det jag hade i köttfärsen var basilika, fetaost och soltorkade tomater. Fetaosten smulade jag ner och basilikan och de soltorkade tomaterna hackade jag lite större bitar och blandade sedan ihop allt med köttfärsen. Knäckte även i ett ägg och hällde på lite grädde. Som ni märker så höftade jag en del... På med lite salt och peppar och forma det till biffar och stek sedan! SÅ gott. Har utgått ifrån ett LCHF recept.
 
Till svampsåsen köpte jag lite olika svampar jag ville ha, en gul lök och även grädde till det. Hackade den gula löken och även svampen innan jag stekte det i en panna med smör i. Efter att det hade fått steka en stund hällde jag i grädden och lät det börja koka för att sedan sänka värmen och låta den stå en stund. Salt och peppar även här. Till maten kan man ju ha lite vad man vill, potatis, rotfrukter eller endast en sallad! 
 
Lätt som en plätt och väldigt gott! 

Kommentarer
Postat av: Malin

ÅHH det ska du få äran att laga till mig i december, ser sjukt gott ut!

Svar: Det kommer jag garanterat göra!! puss
usanni.blogg.se

2012-10-18 @ 00:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0